Dinleme ve Konuşma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaçlar
- Öğrenciler, programlarında dersler, sohbetler, röportajlar ve tartışmalar gibi söylemleri takip edip anlamlandırmak için gerekli dinleme becerilerini kazanacaklardır.
- Öğrenciler, üniversite düzeyindeki akademik dersleri takip etmek için etkili iletişim kurabilecek yeterli konuşma becerileri geliştireceklerdir.
Hedefler
- Öğrenciler, bir dersin ana fikirlerini belirleyeceklerdir.
- Öğrenciler, bir dersteki önemli detayları tanıyacaklardır.
- Öğrenciler, daha önemli fikirleri daha az önemli olanlardan ayırt edeceklerdir.
- Öğrenciler, aktif dinlemek için farklı dinleme stratejilerini kullanacaklardır.
- Öğrenciler, net notlar alacaklardır.
- Öğrenciler, fikirlerini düzenlemek için notlarını kullanacaklardır.
- Öğrenciler, konuyla ilgili kelime ve/veya ifadeleri tanımlayacaklardır.
- Öğrenciler, bağlamdan yararlanarak çıkarımlarda bulunacaklardır.
- Öğrenciler, kendilerini akıcı bir şekilde ifade edeceklerdir.
- Öğrenciler, kabul edilebilir bir doğrulukla kendilerini ifade edeceklerdir.
- Öğrenciler, fikirlerini açık bir şekilde ileteceklerdir.
- Öğrenciler, tartışmalara katılacaklardır.
- Öğrenciler, farklı kaynaklarda sunulan bilgileri analiz edecek ve sentezleyeceklerdir.
- Öğrenciler, duyduklarını ve/veya okuduklarını sözlü olarak yeniden ifade edeceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler:
- farklı fikirleri ayırt etmek için bağlayıcı ifadeler kullanabilecek,
- konuşmalar ve/veya dersler sırasında anahtar terimleri ve tanımları tanıyabilecek,
- öğretmenlerin örnekler, neden-sonuç ilişkileri ve karşılaştırma/karşıtlık üzerine odaklandıkları ipuçlarını tanıyabilecek,
- duyduklarına dayanarak çıkarımlarda bulunabilecek,
- öğretmenin bakış açısını belirleyebilecek,
- etkili notlar almak için semboller ve/veya kısaltmalar kullanabilecek,
- bireysel fikir sunumlarında görüşlerini ifade edebilecek,
- grup tartışmalarında görüşlerini ifade edebilecek,
- fikirlerini iletirken doğru dil yapılarını kullanabilecek,
- fikirlerini iletirken uygun kelime dağarcığını kullanabilecek,
- dinleme metinlerindeki önemli bilgileri yeniden ifade edebilecek,
- farklı kaynaklardan fikirler üreterek bir konuşma hazırlayabilecektir.
*Bir dinleme metni, en az 600 kelimelik üst-orta seviyedeki herhangi bir ders anlatımını ifade eder.
Okuma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Öğrenciler, akademik metinleri anlamak için gerekli okuma becerilerini kazanacaklardır.
Hedefler
- Öğrenciler, bir okuma metninde belirtilen önemli bilgi ve gerçekleri anlayacaklardır.
- Öğrenciler, bir okuma metninde ana fikirler ile destekleyici detaylar arasındaki ayrımı anlayacaklardır.
- Öğrenciler, bir okuma metninde geçen bir kelimenin metin içinde nasıl kullanıldığını anlayacaklardır.
- Öğrenciler, bir okuma metninde verilen bilgiye dayanarak sonuç çıkaracaklardır.
- Öğrenciler, bir okuma metninde doğrudan belirtilmeyen ancak ima edilen fikirleri algılayacaklardır.
- Öğrenciler, bir okuma metninin düzenini ve amacını tanıyacaklardır.
- Öğrenciler, başka bir kaynaktaki fikirleri kendi cümleleriyle yeniden ifade edeceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler:
- bir okuma metninde bir kelimenin ve/veya ifadenin anlamını anlamak için bağlam ipuçlarını kullanabilecek,
- çevresindeki bilgileri kullanarak bir okuma metnindeki anlamı, detayları ve/veya çıkarımları anlayabilecek,
- çevresindeki bilgileri kullanarak bir zamir, belirteç vb. ifadelerin bir okuma metninde neye atıfta bulunduğunu belirleyebilecek,
- bir metni ana fikirler için hızlıca tarayabilecek,
- belirli bilgiler için bir metni tarayabilecek,
- bir okuma metnindeki önemli noktaları yeniden ifade edebilecek,
- bir okuma metnindeki bilgileri özetleyebilecek,
- bir okuma metninin taslağını hazırlayabilecek ve/veya tamamlayabilecek,
- bir okuma metnindeki bilgileri kategorilere ayırabilecek,
- bir yazarın niyetini ve/veya amacını bir okuma metninde çıkarabilecek,
- farklı kaynaklardaki görüşleri ve/veya bilgileri karşılaştırabilecek ve karşıtlıklarını belirleyebilecektir.
*Bir okuma metni, en az 500 kelimeden oluşan üst orta düzeyde bir metni ifade eder.
Yazma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Öğrenciler, lisans eğitimlerinde gerekli olan akademik metinleri üretebilmelerini sağlayacak önemli yazma becerilerini geliştireceklerdir.
Hedefler
- Öğrenciler, fikirlerini beyin fırtınası yaparak ve düzenleyerek oluşturacaklardır.
- Öğrenciler, yazım kurallarını uygun şekilde kullanacaklardır.
- Öğrenciler, metinlerini geliştirmek için uygun bağlayıcı ifadeler kullanacaklardır.
- Öğrenciler, fikirlerini tam ve doğru bir şekilde ifade etmek için uygun kelime dağarcığını kullanacaklardır.
- Öğrenciler, dilbilgisel olarak doğru temel ve karmaşık cümleler yazacaklardır.
- Öğrenciler, tutarlı ve birbiriyle uyumlu paragraflar yazacaklardır.
- Öğrenciler, yazılarını geliştirmek için yeniden ifade etme (paraphrasing) becerisini öğreneceklerdir.
- Öğrenciler, yazılarını geliştirmek için özetleme becerisini öğreneceklerdir.
- Öğrenciler, açık bir şekilde fikirlerini ifade edeceklerdir.
- Öğrenciler, örnekler veya nedenler aracılığıyla ilgili destek sağlayacaklardır.
- Öğrenciler, okuma ve dinleme metinlerindeki bilgilere dayalı yazılı bir yanıt üreteceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler:
- bir taslak hazırlayabilecek,
- yazımda noktalama, büyük harf kullanımı ve imla kurallarını uygun şekilde uygulayabilecek,
- paralel yapıları doğru ve etkili bir şekilde kullanabilecek,
- metinlerini geliştirmek için çeşitli bağlaçlar, geçiş ifadeleri, zamirler ve artikeller kullanabilecek,
- metinle ilgili geniş bir kelime dağarcığı kullanabilecek,
- kelimelerin doğru biçimlerini kullanabilecek,
- parçalanmış, birleşik cümlelerden veya yanlış kullanılan virgüllerden kaçınarak metin yazabilecek,
- fikirlerini belirten bir ana cümle içeren bir paragraf yazabilecek,
- tartışma içeriğine göre fikirlerini düzenlemek için sıralama stillerini kullanabilecek,
- fikirlerini güçlendirmek için örnekler, belirli gerçekler ve anekdotlar kullanabilecek,
- anlaşma/anlaşmazlık ifade etmek veya yeni bir fikir sunmak için dil yapıları ve kelime dağarcığı kullanabilecek,
- okuma ve dinleme metinlerinin ana fikirlerini ve önemli noktalarını belirten bir yanıt yazabileceklerdir.
*Bir yazılı yanıt, üst orta düzeyde olmalı ve en az 100 kelime içermelidir.
*Bir yazılı yanıt, üst orta düzeyde olmalı ve 150-225 kelime arasında olmalıdır.
Ana Ders: Amaç, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Öğrenciler, lisans eğitimlerinde yararlı ve etkili dil yapıları edinecek ve bunları uygun şekilde kullanabileceklerdir.
Hedefler
- Öğrenciler, akademik veya sosyal bağlamlarda karşılaşılan iyi yapılandırılmış metinleri okumak ve anlamak için dil yapıları kullanacaklardır.
- Öğrenciler, iyi organize edilmiş yazılı bir ders anlatımını takip etmek ve anlamak için dil yapıları kullanacak ve not alacaklardır.
- Öğrenciler, akademik ve sosyal konularda tutarlı yazılı ve/veya sözlü yanıtlar üretmek için dil yapıları kullanacaklardır.
- Öğrenciler, akademik ve sosyal okuma ve dinleme metinlerini anlamak için kelime dağarcığı edineceklerdir.
- Öğrenciler, sözlü ve yazılı dil üretimlerinde kelimelerin doğru biçimini kullanacaklardır.
- Öğrenciler, okuma ve dinleme metinlerinde bir kelimenin farklı anlamlarını anlayacaklardır.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler:
- yazılı ve sözlü metinlerde dil yapılarını tanımlayabileceklerdir,
- öğrendikleri dil yapılarını farklı türlerde yazılı ve sözlü metinlerde etkili bir şekilde kullanabileceklerdir,
- doğru anlamları iletmek için uygun kelimeleri konuşma ve yazma türlerinde kullanabileceklerdir,
- bağlam ipuçlarını kullanarak kelimelerin tanımlarını tahmin edebileceklerdir,
- bir kelimenin cümledeki söz türünü (isim, fiil, sıfat vb.) belirleyebileceklerdir,
- kelimeleri ve kelimelerin farklı biçimlerini doğru şekilde heceleyip telaffuz edebileceklerdir,
- bir metni ana fikri anlamak ve belirli bilgileri bulmak için hızlıca tarayabileceklerdir,
- okuma veya dinleme metinlerinin bir kısmı ve/veya tamamı hakkında doğrudan ve dolaylı yanıtlar bulabileceklerdir,
- bir okuma ve dinleme metnini anlamak için karmaşık dil yapılarını kullanabileceklerdir.
Kelime Bilgisi: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaçlar
Öğrenciler, okuma ve dinleme yoluyla akademik metinlerde, yazma ve konuşma alanlarında yeterliliklerini artırmak için kelime dağarcıklarını genişleteceklerdir.
Hedefler
- Öğrenciler, akademik metinlerde yaygın olan resmi kelime dağarcığını öğreneceklerdir.
- Öğrenciler, akademik ve sosyal okuma ve dinleme metinlerini anlamak için gerekli kelime bilgisine sahip olacaklardır.
- Öğrenciler, konuşma türlerine göre farklı yazım biçimlerine aşina olacaklardır.
- Öğrenciler, metinlerde kelime anlamlarını anlamak için stratejiler öğreneceklerdir.
- Öğrenciler, sözlü ve yazılı dil üretimlerinde kelimelerin doğru biçimlerini kullanacaklardır.
- Öğrenciler, kelime gruplarını (collocations) anlamaya yönelik bir anlayış geliştireceklerdir.
- Öğrenciler, bir kelimenin okuma ve dinleme metinlerinde nasıl farklı anlamlarda kullanıldığını anlayacaklardır.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler:
- konuşma ve yazmada doğru anlamı iletmek için uygun kelimeleri kullanabileceklerdir,
- akademik kelimelerin türevlerini kullanabileceklerdir,
- yazılı ve sözlü çalışmalarına uygun geniş bir kelime çeşitliliği kullanabileceklerdir,
- bağlam ipuçlarını kullanarak kelimelerin anlamlarını bulabileceklerdir,
- bir kelimenin doğru anlamını belirlemek için bağlam ipuçlarını kullanabileceklerdir,
- cümlede kelime türlerini (isim, fiil vb.) belirleyebileceklerdir,
- kelime grupları (collocations) kullanarak cümleler yazabileceklerdir,
- bir kelimenin aynı türdeki farklı anlamlarını ayırt edebileceklerdir,
- kelimeleri ve farklı kelime türlerini doğru bir şekilde yazabileceklerdir,
- kelimeleri ve farklı kelime türlerini doğru bir şekilde telaffuz edebileceklerdir.
Bireysel Öğrenme: Amaç ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Öğrenciler, başarılı bir bağımsız öğrenim için gerekli stratejileri geliştireceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler:
- bağımsız bir şekilde çalışabileceklerdir,
- zamanı verimli bir şekilde yönetebileceklerdir,
- dil öğrenen bireyler olarak güçlü ve zayıf yönlerinin farkına varabileceklerdir,
- kendi dil öğrenim stratejilerini geliştirebileceklerdir,
- kütüphaneyi etkili bir şekilde kullanabileceklerdir.