Dinleme ve Konuşma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaçlar 

  • Öğrenciler; dersler, konuşmalar ve tartışmalar gibi söylemleri takip edebilmek ve anlayabilmek için gerekli dinleme becerilerini kazanacaklardır.
  •  Öğrenciler, lisans öğrenimleri sırasında akademik dersleri takip edebilmek ve etkili bir şekilde iletişim kurabilmek için gerekli konuşma becerilerini geliştireceklerdir.

Hedefler 

  • Öğrenciler, derslerde ve konuşmalarda ana fikirleri belirleyeceklerdir.
  • Öğrenciler, derslerde ve konuşmalarda önemli ayrıntıları tespit edeceklerdir.
  •  Öğrenciler, daha önemli fikirleri daha az önemli olanlardan ayırt edeceklerdir.
  • Öğrenciler, etkin dinleme için farklı dinleme stratejilerini kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, açık ve anlaşılır notlar tutacaklardır.
  • Öğrenciler, fikirlerini düzenlemek için notlarını kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, konuya ilişkin kelime ve/veya ifadeleri belirleyeceklerdir.
  • Öğrenciler, bağlama dayanarak çıkarımlar yapacaklardır.
  • Öğrenciler, kendilerini akıcı bir şekilde ifade edeceklerdir.
  • Öğrenciler, kendilerini kabul edilebilir doğrulukta ifade edeceklerdir.
  • Öğrenciler, düşüncelerini açıkça aktaracaklardır.
  •  Öğrenciler, tartışmalara katılacaklardır.
  • Öğrenciler, farklı kaynaklarda sunulan bilgileri analiz edecek ve sentezleyeceklerdir.
  •  Öğrenciler, yazılı ve dinleme metinlerindeki ana noktaları sunacaklardır.
  • Öğrenciler, okuduklarını/duyduklarını aktarırken özetleme ve yeniden ifade etme tekniklerini kullanacaklardır.

Öğrenme Çıktıları 

Program sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

  • Farklı fikirleri ayırt etmek için bağdaştırıcı ögeleri kullanmak,
  • Konuşmalarda ve/veya derslerde anahtar terimleri ve tanımları belirlemek,
  • Eğitmenlerin örnekler, neden-sonuç ilişkileri ve karşılaştırma/karşıtlık üzerinde dururken kullandıkları ipuçlarını tespit etmek,
  •  Dinlediklerine dayanarak çıkarım yapmak,
  • Eğitmenin bakış açısını belirlemek,
  • Etkin not tutmak için semboller ve/veya kısaltmalar kullanmak,
  • Bireysel sunumlarda fikirlerini ifade etmek,
  • Grup tartışmalarında görüşlerini dile getirmek,
  • Düşüncelerini aktarırken doğru dil yapıları kullanmak,
  • Fikirlerini aktarırken uygun kelime dağarcığını kullanmak,
  • Dinleme metinlerindeki önemli bilgileri yeniden ifade etmek,
  • Farklı kaynaklardan elde edilen fikirleri birleştirerek konuşma üretmek.

(*Dinleme metni, en az 600 kelimelik, üst-orta düzeyde herhangi bir ders niteliğindeki konuşmayı ifade eder.*)

 

Okuma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaç 

  • Öğrenciler, akademik metinleri anlayabilmek için gerekli okuma becerilerini kazanacaklardır.

Hedefler 

  • Öğrenciler, bir okuma metninde belirtilen önemli bilgi ve gerçekleri anlayacaklardır.
  • Öğrenciler, bir okuma metnindeki ana fikir ile destekleyici ayrıntılar arasındaki farkı kavrayacaklardır.
  • Öğrenciler, bir kelimenin okuma metninde kullanıldığı anlamını anlayacaklardır.
  • Öğrenciler, bir metin veya bölümde verilen bilgilere dayanarak çıkarım yapacaklardır.
  • Öğrenciler, okuma metninde doğrudan ifade edilmeyen ancak ima edilen fikirleri algılayacaklardır.
  • Öğrenciler, yazılı metnin mantıksal örgüsünü analiz etme ve bağdaşıklık ile tutarlılığı sağlama becerilerini geliştireceklerdir.
  • Öğrenciler, okuma metninin örgüsünü ve amacını tanıyacaklardır.

Öğrenme Çıktıları 

  • Program sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
  • Bir kelime ve/veya ifadenin anlamını okuma metninde bağlam ipuçlarıyla çıkarmak,
  • Anlam, ayrıntılar ve/veya çıkarımlar için çevresel bilgileri kullanmak,
  • Zamir, belirteç vb. öğelerin neye gönderme yaptığını belirlemek,
  • Ana fikirler için bir pasajı hızlıca gözden geçirmek,
  • Belirli bilgiler için bir pasajı taramak,
  • Önemli noktaların etkili bir şekilde yeniden ifade edilmiş hallerini tanımak,
  • Bir paragraftaki mantıksal fikir akışını belirlemek ve verilen bir cümleyi en uygun yere yerleştirmek,
  • Okuma metnindeki bilgileri özetlemek,
  • Okuma metnindeki bilgileri kategorize etmek,
  • Yazarın amacını ve/veya niyetini çıkarımlamak.

(*Okuma metni, en az 500 kelimelik, üst-orta herhangi bir akademik metni ifade eder.*)

 

Yazma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaç 

  • Öğrenciler, lisans öğrenimleri sırasında gerekli akademik metinleri üretebilmelerini sağlayacak temel yazma becerilerini geliştireceklerdir.

Hedefler 

  • Öğrenciler, fikir üretme ve fikirlerini düzenleme becerilerini geliştireceklerdir.
  •  Öğrenciler, yazım kurallarını uygun şekilde kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, metinlerini geliştirmek için uygun bağdaştırıcı ögeler kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, fikirlerini doğru ifade etmek için uygun kelime dağarcığını kullanacaklardır.
  •  Öğrenciler, temel ve karmaşık cümleleri dil bilgisi açısından doğru yazacaklardır.
  • Öğrenciler, tutarlı ve bütünlüklü paragraflar yazacaklardır.
  • Öğrenciler, yazılarını geliştirmek için yeniden ifade etme becerisini öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler, yazılarını geliştirmek için özetleme becerisini öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler, açık bir görüş ifade edeceklerdir.
  • Öğrenciler, görüşlerini örnekler veya nedenlerle destekleyeceklerdir.
  • Öğrenciler, okuma ve dinleme metinlerine dayalı yazılı yanıt üreteceklerdir.

Öğrenme Çıktıları 

Program sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

  • Ana hatları oluşturmak,
  • Noktalama, büyük harf ve yazım kurallarını uygun şekilde uygulamak,
  • Paralel yapılara doğru ve etkili şekilde yer vermek,
  • Metinlerini geliştirmek için bağlaçlar, geçiş ifadeleri, zamirler ve artikellerden yararlanmak,
  •  Konuya uygun geniş bir kelime dağarcığı kullanmak,
  • Kelimelerin doğru biçimlerini kullanmak,
  • Eksik cümlelerden, bağlaçsız uzun cümlelerden ve hatalı virgül kullanımından kaçınmak,
  • Görüşlerini açıkça ifade etmek,
  • Fikirlerini tartışma içeriğine uygun bir sıralama ile düzenlemek,
  • Görüşlerini güçlendirmek için argümanlar, örnekler, somut gerçekler ve anekdotlar kullanmak,
  • Katılma/katılmama veya yeni bir görüş sunma gibi durumlarda uygun dil yapıları ve kelimeler kullanmak,
  • Okuma ve dinleme metinlerinin ana fikir ve önemli noktalarını belirleyerek yazılı yanıt üretmek.

(*Yanıt, üst-orta düzeyde olup en az 100 kelime, tercihen 150-225 kelime içermelidir.*)

İngilizce Kullanımı: Amaç, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaç 

  • Öğrenciler, lisans öğrenimleri sırasında yararlı ve etkili dilbilgisi yapıları kazanacak ve bunları uygun şekilde kullanacaklardır.

Hedefler 

  • Öğrenciler, akademik veya sosyal bağlamlarda karşılaşılan iyi yapılandırılmış metinleri anlamak için dilbilgisi yapılarından yararlanacaklardır.
  • Öğrenciler, iyi organize edilmiş bir ders anlatımını takip etmek ve not almak için dilbilgisi yapılarından yararlanacaklardır.
  • Öğrenciler, akademik ve sosyal konularda tutarlı yazılı ve/veya sözlü yanıtlar üretmek için dilbilgisi yapılarından faydalanacaklardır.
  • Öğrenciler, akademik ve sosyal okuma ve dinleme metinlerini anlamak için gerekli kelime dağarcığını kazanacaklardır.
  • Öğrenciler, sözlü ve yazılı üretimlerinde kelimelerin doğru biçimlerini kullanacaklardır.

Öğrenciler, bir kelimenin farklı anlamlarını okuma ve dinleme metinlerinde anlayacaklardır.

Öğrenme Çıktıları 

Program sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

  • Yazılı ve sözlü metinlerde dilbilgisi yapılarının kullanımını belirlemek,
  • Öğrendikleri dilbilgisi yapılarını farklı türde yazılı ve sözlü metinlerde etkili bir şekilde kullanmak,
  • Konuşma ve yazmada doğru anlamı aktarmak için uygun kelimeleri seçmek,
  • Bağlam ipuçlarını kullanarak kelime tanımlarını tahmin etmek,
  • Bir cümledeki kelimenin türünü belirlemek,
  • Her kelimeyi ve kelimenin farklı biçimlerini doğru yazmak ve telaffuz etmek,
  • Ana fikri anlamak ve belirli bilgileri bulmak için metinleri hızlıca gözden geçirmek,
  • Okuma veya dinleme metinlerinin bir kısmı ve/veya tamamına ilişkin doğrudan ve dolaylı cevaplar bulmak,
  • Karmaşık dilbilgisi yapılarından yararlanarak okuma ve dinleme metinlerini anlamak.

 

Öğrenen Eğitimi: Amaç, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaç 

  • Hazırlık programının öğrenen eğitimi bileşeninin amacı, öğrencilerin verimli ve özerk dil öğrenenler olmalarını sağlamaktır.

Hedef 

  • Öğrenciler, bağımsız çalışacaklardır.
  • Öğrenciler, dil görevlerini ve ödevlerini tamamlamak için akranlarıyla iş birliği yapacaklardır.
  • Öğrenciler, çeşitli dil öğrenme stratejilerinden yararlanacaklardır.
  • Öğrenciler, çevrimiçi ve çevrimdışı kaynaklardan faydalanacaklardır.
  •  Öğrenciler, öz değerlendirme araçlarını doldurarak kendi ilerlemelerini değerlendireceklerdir.
    - Öğrenciler, güçlü ve zayıf yönlerine dayalı hedefler belirleyeceklerdir.

Öğrenme Çıktıları 

Program sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

  • Öz çalışma materyalleri ve diğer kaynakları kullanarak bağımsız çalışma becerilerini sergilemek,
  • Akranlarıyla iş birliği yaparak grup çalışmalarına anlamlı katkıda bulunmak,
  • Dil yeterliklerini geliştirmek ve farklı öğrenme durumlarına uyum sağlamak için uygun dil öğrenme stratejileri kullanmak,
  • Sözlükler, uygulamalar ve akademik materyaller dahil olmak üzere çevrimiçi ve çevrimdışı kaynakları etkili şekilde kullanmak,
  • Öz değerlendirme araçlarını doldurarak kendi dil gelişimlerini eleştirel bir şekilde değerlendirmek,
  • Güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini belirleyerek öğrenme süreçlerini düzenlemek.