Dinleme & Konuşma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaçlar
· Öğrenciler ders anlatısı, diyalog, görüşme, ve tartışma gibi metinleri takip etmek ve kavramak için gerekli dinleme becerilerini kazanacaklardır.
· Öğrenciler üniversite düzeyinde akademik dersleri takip edebilmek için etkin iletişim kurmalarını sağlayacak yeterli konuşma becerilerini geliştireceklerdir.
Hedefler
· Öğrenciler dinledikleri dersin ana fikrini bulabileceklerdir.
· Öğrenciler dinledikleri dersteki önemli detayları yakalayabileceklerdir.
· Öğrenciler önemli detaylar ile daha az önemli detayları ayırt edebileceklerdir.
· Öğrenciler aktif dinleme stratejileri öğreneceklerdir.
· Öğrenciler etkili not alma stratejileri öğreneceklerdir.
· Öğrenciler aldıkları notları düşüncelerini organize etmek için kullanacaklardır.
· Öğrenciler konuyla ilgili kelime ve kelime gruplarını ayırt edebileceklerdir.
· Öğrenciler bağlama dayanarak çıkarım yapabileceklerdir.
· Öğrenciler kendilerini akıcı bir şekilde ifade edebileceklerdir.
· Öğrenciler kendilerini kabul edilebilir bir doğrulukla ifade edebileceklerdir.
· Öğrenciler fikirlerini anlaşılır biçimde aktarabileceklerdir.
· Öğrenciler tartışmalara katılabileceklerdir.
· Öğrenciler farklı kaynaklardan bilgileri analiz edebilecek ve birleştirebileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler;
· farklı fikirleri ayırt etmek için bağlaşıklık düzeneklerini kullanabileceklerdir.
· diyaloglar ve derslerdeki kilit terim ve tanımları ayırt edebileceklerdir.
· konuşmacıların örneklere, sebep – sonuç ilişkilerine, ve kıyaslama – karşılaştırmaya dikkat çekerken kullandıkları ipuçlarını ayırt edebileceklerdir.
· duyduklarına dayanarak tahminde bulunabileceklerdir.
· konuşmacının bakış açısını anlayabileceklerdir.
· etkili not almak için sembol ve / veya kısaltmalar kullanabileceklerdir.
· bireysel olarak fikirlerini ifade edebileceklerdir.
· grup tartışmalarında fikirlerini ifade edebileceklerdir.
· düşüncelerini ifade ederken doğru dilsel yapıları kullanabileceklerdir.
· düşüncelerini ifade ederken doğru kelimeleri kullanabileceklerdir.
· dinleme metnindeki önemli bilgileri başka kelimelerle anlatabileceklerdir.
· arklı kaynaklardan fikirler çıkartarak buna dayalı bir konuşma yapabileceklerdir.
*Burada dinleme metni ile en az 600 kelimeden oluşan orta-üstü düzeyde ders anlatıları kastedilmektedir.
Birleşik Beceriler: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Öğrenciler becerilerin birleştirilmesi yoluyla lisans eğitimlerine devam etmek için çeşitli akademik konularda akademik metinleri anlamalarını sağlayacak gerekli okuma becerileriyle donatılacaktır.
Hedefler
· Öğrenciler bir okuma metninde geçen önemli bilgi ve gerçekleri kavrayacaklardır.
· Öğrenciler bir metindeki ana fikirle yardımcı fikirler arasındaki farkı anlayacaklardır.
· Öğrenciler bir kelimenin metinde kullanıldığı anlamını anlayabileceklerdir.
· Öğrenciler metindeki bir ifadede ya da metnin bir bölümünde verilen bilgiye dayanarak çıkarımda bulunabileceklerdir.
· Öğrenciler metinde ima edilen fikirleri algılayabileceklerdir.
· Öğrenciler bir okuma metninin organizasyon şeklini ve amacını anlayabileceklerdir.
· Öğrenciler başka bir kaynaktaki fikirleri kendi kelimeleriyle yazabileceklerdir.
· Öğrenciler farklı kaynaklardaki bilgileri birleştirerek yazılı ve sözlü cevaplar verebileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler;
· bir okuma metnindeki bir kelime ve / veya tamlamanın anlamını bulmak için bağlamdaki ipuçlarını kullanabileceklerdir.
· bir okuma metninden anlamı, detayları ve / veya çıkarımları anlamak için metin içerisindeki bilgiyi kullanabileceklerdir.
· metindeki belli zamir vs. gibi öğelerin neyi işaret ettiğini anlayabilmek için metin içerisindeki bilgiyi kullanabileceklerdir.
· anafikri bulmak için metinde hızla göz gezdirebileceklerdir.
· belli bir bilgiyi bulabilmek için metni tarayabileceklerdir.
· bir okuma metnindeki önemli noktaları başka kelimelerle anlatabileceklerdir.
· bir okuma metninin taslağını çıkartabilecek ve / veya tamamlayabileceklerdir.
· bir okuma metninde verilen bilgileri sınıflandırabileceklerdir.
· bir okuma metninden yazarın niyetini ve / veya amacını çıkarabileceklerdir.
· farklı kaynaklardaki fikir ve / veya bilgileri kıyaslayabilecek ve karşılaştırabileceklerdir.
· farklı kaynaklardaki bilgileri sentezleyerek yazılı ve sözlü karşılık verebileceklerdir.
*Burada okuma metni ile orta-üstü düzeyde ve en az 500 kelimeden oluşan metinler kastedilmektedir.
Yazma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Öğrenciler lisans eğitimlerinde gerekli olan akademik metinleri yazmalarını sağlayacak önemli yazma becerileri geliştireceklerdir.
Hedefler
· Öğrenciler beyin fırtınası yapabilecek ve fikirlerini organize edebileceklerdir.
· Öğrenciler yazma tekniklerini uygun şekilde kullanabileceklerdir.
· Öğrenciler metinlerini geliştirmek için uygun bağlaşıklık düzeneklerini kullanabileceklerdir.
· Öğrenciler fikirlerini tam olarak ifade edecek uygun kelimeleri seçebileceklerdir.
· Öğrenciler dilbilgisi kurallarına uygun basit ve bileşik cümleler yazabileceklerdir.
· Öğrenciler tutarlı ve bütünlüklü paragraflar yazabileceklerdir.
· Öğrenciler yazma becerilerini geliştirmek için bir cümleyi başka kelimelerle ifade etmeyi öğreneceklerdir.
· Öğrenciler yazma becerilerini geliştirmek için özet çıkarmayı öğreneceklerdir.
· Öğrenciler tez-sav cümlesi, giriş paragrafı, gelişme paragrafları ve sonuç paragrafı içeren tutarlı, mantıklı ve organize yoruma dayalı kompozisyonlar yazabileceklerdir.
· Öğrenciler okuma ve dinleme metinlerindeki bilgilere dayanarak yazılı cevaplar verebileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler;
· taslak hazırlayabileceklerdir.
· noktalama, büyük-küçük harf ve imla kurallarını uygun şekilde kullanabileceklerdir.
· paralel yapıları doğru ve etkin bir şekilde kullanabileceklerdir.
· metinlerini geliştirmek için çeşitli bağlaçlar, geçiş kelimeleri, zamirler ve artikeller kullanabileceklerdir.
· metinle ilgili geniş bir yelpazede kelime bilgisinden yararlanabilecektir.
· kelime türlerini doğru kullanabileceklerdir.
· yarım cümle, bağsız cümle ve / veya noktalanmamış cümle kullanmadan metinler yazabileceklerdir.
· ana fikri içeren bir konu cümlesi, destekleyen detaylarla açıklanmış gelişme cümleleri ve ana noktaları özetleyen bir sonuç cümlesinden oluşan paragraflar yazabileceklerdir.
· yazılacak paragrafın türüne uygun sıralama stilleri kullanabileceklerdir.
· kompozisyonlarında konu ve ana fikri içeren anlaşılır konu cümleleri yazabileceklerdir.
· kompozisyonlarının gelişme paragraflarını örnekler, belli olaylar, ve anekdotlar yoluyla geliştirebileceklerdir.
· ana noktaların özetini, tez-sav cümlesinin başka kelimelerle tekrarını ve / veya kendi yorumlarını içeren etkin sonuç paragrafları yazabileceklerdir.
· okuma veya dinleme metinlerinin ana fikirlerini ve kilit noktalarını belirten kısa kompozisyonlar yazabileceklerdir.
*Kompozisyon” ile en az 300 kelimeden oluşan orta-üstü düzeyde yazı bütünü kastedilmektedir.
*Kısa kompozisyon ile 150-225 kelimeden oluşan orta-üstü düzeyde yazı bütünü kastedilmektedir.
Dilbilgisi: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Öğrenciler faydalı ve etkin dilsel yapıları öğrenerek bunları lisans eğitimlerinde uygun şekilde kullanacaklardır.
Hedefler
· Öğrenciler akademik ve akademik olmayan bağlamlarda karşılaştıkları yapılandırılmış metinleri okuyup anlamak için gerekli dilsel yapıları kullanacaklardır.
· Öğrenciler iyi organize edilmiş yazılı metni olan dersleri takip etmek ve not almak için gerekli dilsel yapılardan faydalanacaklardır.
· Öğrenciler akademik ve akademik olmayan konularda tutarlı sözlü karşılık vermek için gerekli dilsel yapıları kullanacaklardır.
· Öğrenciler akademik ve akademik olmayan konularda tutarlı yazılı cevap vermek için gerekli dilsel yapıları kullanacaklardır.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler;
· bütün zamanlarla doğru fiil çekimlerini etkin şekilde kullanacaklardır.
· özne ve yüklemin uyumlu olduğu yapılar kullanacaklardır.
· isimlerle uygun zamirleri doğru ve etkin şekilde kullanacaklardır.
· isimlerle uygun azlık-çokluk zarflarını doğru ve etkin şekilde kullanacaklardır.
· etken ve edilgen fiil çatılarını doğru şekilde kullanacaklardır.
· başkalarının söylediklerini ve sorduklarını çok sayıda dolaylı aktarım fiili kullanarak aktarabileceklerdir.
· koşul cümlelerini uygun bağlamlarda doğru şekilde kullanabileceklerdir.
· durum bildiren, sürmekte olan eylemleri anlatan ve tamamlanmış eylemleri anlatan zamanların farklı işlevleri olan yardımcı fiillerini ayırt edebilecek ve kullanabilcektir.
· farklı kelime türlerini doğru ve etkili şekilde kullanabilecektir.
· fiilimsileri doğru şekilde ve uygun bağlamalarda kullanabileceklerdir.
· karşılaştırma ve üstünlük yapılarını kullanarak kıyaslama yapabileceklerdir.
· sıfat, isim ve fiillerle çok çeşitli edat öbekleri kullanabileceklerdir.
· sıfat, zarf ve isim cümleciklerini ve onların kısaltılmış şekillerini doğru ve etkin şekilde kullanabileceklerdir.
· dil kullanımlarını geliştirecek devrik ve vurgulu cümle yapılarını kullanabileceklerdir.
Kelime Bilgisi: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Yazma ve konuşmada ve akademik metinleri okuma ve dinlemedeki yeterliliklerini geliştirmek için kelime dağarcıklarını genişleteceklerdir.
Hedefler
· Öğrenciler akademik metinlerde sık kullanılan kelimeleri öğreneceklerdir.
· Öğrenciler akademik ve akademik olmayan okuma ve dinleme metinlerini anlamalarını sağlayacak kelimeleri öğreneceklerdir.
· Öğrenciler kelime türlerinin farklı yazılışlarına öğreneceklerdir.
· Öğrenciler metinlerdeki kelimeleri anlamak için stratejiler öğreneceklerdir.
· Öğrenciler sözlü ve yazılı anlatımda doğru kelime türlerini kullanacaklardır.
· Öğrenciler eşdizimli kelimeleri kavrama yetilerini geliştireceklerdir.
· Öğrenciler bir kelimenin bir okuma ve yazma metninde kullanılan farklı anlamlarını öğrenebileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler;
· konuşma ve yazmada doğru anlamı vermek için uygun kelimeler kullanabileceklerdir.
· akademik kelimelerin türemiş hallerini kullanabileceklerdir.
· yazılı ve sözlü çalışmalarına uygun çok çeşitli kelimeleri kullanabileceklerdir.
· bağlam ipuçlarını kullanarak kelimelerin anlamlarını bulabileceklerdir.
· kelimenin doğru anlamını belirlemek için bağlam ipuçlarını kullanabileceklerdir.
· cümledeki kelimelerin türlerini belirleyebileceklerdir.
· eşdizimli kelimeler kullanarak cümle yazabileceklerdir.
· birden fazla aynı kelime türü olan kelimelerin farklı anlamlarını ayırt edebileceklerdir.
· kelimeleri ve kelimelerin farklı türlerini doğru şekilde yazabileceklerdir.
· kelimeleri ve kelimelerin farklı türlerini doğru şekilde telaffuz edebileceklerdir.
TOEFL: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Akademik programlara kabul için gerekli İngilizce yeterlilik düzeyine ulaşmalarını sağlayacak TOEFL becerilerini kazanacaklardır.
Hedefler
· Öğrenciler konuşma ve/veya dinleme metninin ana fikir ve detaylarını çıkaracaklardır.
· Öğrenciler duydukları ve okuduklarını başka kelimelerle ifade edeceklerdir.
· Öğrenciler duydukları ve okuduklarını özetleyeceklerdir.
· Öğrenciler duydukları ile okuduklarını tutarlı yazma ve konuşmada ilişkilendireceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler;
· bilinmeyen kelime ve kelime öbeklerinin anlamlarını çıkarabilmek için okuma ve dinleme metnindeki bağlam ipuçlarını kullanabileceklerdir.
· anafikri bulmak için metne göz gezdirebileceklerdir.
· belli bir bilgiyi bulabilmek için metni tarayabileceklerdir.
· okuma ve dinleme metinleri için uygun not alma stilleri kullanabileceklerdir.
· okuma ve dinleme metinlerinin bir bölümü ya da tümü ile ilgili dolaylı ve dolaysız sorulara cevap verebileceklerdir.
· okuma ve dinleme metinlerindeki bilgiye dayanarak çıkarım yapabileceklerdir.
· okuma ve dinleme metinlerini anlamak için karmaşık dilsel yapılardan faydalanabileceklerdir.
· bir yazarın ya da konuşmacının okuma veya dinleme metnindeki niyet ve / veya amacını çıkarabileceklerdir.
· yapılandırılmış yoruma dayalı bir kompozisyon yazmak için karmaşık dilsel yapılar kullanabileceklerdir.
· bir soruya etkin bir konuşmayla cevap verebileceklerdir.
· okuma ve yazma metinlerindeki bilgiye dayanarak yapılandırılmış sözlü ve yazılı cevaplar verebilmek için karmaşık dilsel yapılar kullanabileceklerdir.
· sözlü ve / veya yazılı dil kulanımında çeşitli akademik kelimeler kullanabilecekler.
*Burada okuma metni ile orta-üstü düzeyde ve yaklaşık 700 kelimeden oluşan her türlü bütünlüklü yazı kastedilmektedir.
*Burada dinleme metni ile yaklaşık 500-800 kelimeden oluşan akademik ders ve kampüs konuşmaları kastedilmektedir.
Bireysel Öğrenme
Amaç
Öğrenciler başarılı bir bireysel öğrenme için gerekli strateji geliştireceklerdir.
Programın sonunda, öğrenciler;
· bağımsız bir şekilde çalışabileceklerdir.
· zamanı etkin kullanabileceklerdir.
· dil öğrencileri olarak güçlü ve zayıf yanlarını teşhis edebileceklerdir.
· dil öğrenimi için kendi stratejilerini geliştirebileceklerdir.
· kütüphaneyi etkin şekilde kullanabileceklerdir.