Dinleme ve Konuşma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaçlar

  • Öğrenciler, programlarında dersler, sohbetler, röportajlar ve tartışmalar gibi söylemleri takip edip anlamlandırmak için gerekli dinleme becerilerini kazanacaklardır.
  • Öğrenciler, üniversite düzeyindeki akademik dersleri takip etmek için etkili iletişim kurabilecek yeterli konuşma becerileri geliştireceklerdir.

Hedefler

  • Öğrenciler, bir dersin ana fikirlerini belirleyeceklerdir.
  • Öğrenciler, bir dersteki önemli detayları tanıyacaklardır.
  • Öğrenciler, daha önemli fikirleri daha az önemli olanlardan ayırt edeceklerdir.
  • Öğrenciler, aktif dinlemek için farklı dinleme stratejilerini kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, net notlar alacaklardır.
  • Öğrenciler, fikirlerini düzenlemek için notlarını kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, konuyla ilgili kelime ve/veya ifadeleri tanımlayacaklardır.
  • Öğrenciler, bağlamdan yararlanarak çıkarımlarda bulunacaklardır.
  • Öğrenciler, kendilerini akıcı bir şekilde ifade edeceklerdir.
  • Öğrenciler, kabul edilebilir bir doğrulukla kendilerini ifade edeceklerdir.
  • Öğrenciler, fikirlerini açık bir şekilde ileteceklerdir.
  • Öğrenciler, tartışmalara katılacaklardır.
  • Öğrenciler, farklı kaynaklarda sunulan bilgileri analiz edecek ve sentezleyeceklerdir.
  • Öğrenciler, duyduklarını ve/veya okuduklarını sözlü olarak yeniden ifade edeceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Programın sonunda, öğrenciler:

  • farklı fikirleri ayırt etmek için bağlayıcı ifadeler kullanabilecek,
  • konuşmalar ve/veya dersler sırasında anahtar terimleri ve tanımları tanıyabilecek,
  • öğretmenlerin örnekler, neden-sonuç ilişkileri ve karşılaştırma/karşıtlık üzerine odaklandıkları ipuçlarını tanıyabilecek,
  • duyduklarına dayanarak çıkarımlarda bulunabilecek,
  • öğretmenin bakış açısını belirleyebilecek,
  • etkili notlar almak için semboller ve/veya kısaltmalar kullanabilecek,
  • bireysel fikir sunumlarında görüşlerini ifade edebilecek,
  • grup tartışmalarında görüşlerini ifade edebilecek,
  • fikirlerini iletirken doğru dil yapılarını kullanabilecek,
  • fikirlerini iletirken uygun kelime dağarcığını kullanabilecek,
  • dinleme metinlerindeki önemli bilgileri yeniden ifade edebilecek,
  • farklı kaynaklardan fikirler üreterek bir konuşma hazırlayabilecektir.

*Bir dinleme metni, en az 600 kelimelik üst-orta seviyedeki herhangi bir ders anlatımını ifade eder.

Okuma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaç

Öğrenciler, akademik metinleri anlamak için gerekli okuma becerilerini kazanacaklardır.

Hedefler

  • Öğrenciler, bir okuma metninde belirtilen önemli bilgi ve gerçekleri anlayacaklardır.
  • Öğrenciler, bir okuma metninde ana fikirler ile destekleyici detaylar arasındaki ayrımı anlayacaklardır.
  • Öğrenciler, bir okuma metninde geçen bir kelimenin metin içinde nasıl kullanıldığını anlayacaklardır.
  • Öğrenciler, bir okuma metninde verilen bilgiye dayanarak sonuç çıkaracaklardır.
  • Öğrenciler, bir okuma metninde doğrudan belirtilmeyen ancak ima edilen fikirleri algılayacaklardır.
  • Öğrenciler, bir okuma metninin düzenini ve amacını tanıyacaklardır.
  • Öğrenciler, başka bir kaynaktaki fikirleri kendi cümleleriyle yeniden ifade edeceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Programın sonunda, öğrenciler:

  • bir okuma metninde bir kelimenin ve/veya ifadenin anlamını anlamak için bağlam ipuçlarını kullanabilecek,
  • çevresindeki bilgileri kullanarak bir okuma metnindeki anlamı, detayları ve/veya çıkarımları anlayabilecek,
  • çevresindeki bilgileri kullanarak bir zamir, belirteç vb. ifadelerin bir okuma metninde neye atıfta bulunduğunu belirleyebilecek,
  • bir metni ana fikirler için hızlıca tarayabilecek,
  • belirli bilgiler için bir metni tarayabilecek,
  • bir okuma metnindeki önemli noktaları yeniden ifade edebilecek,
  • bir okuma metnindeki bilgileri özetleyebilecek,
  • bir okuma metninin taslağını hazırlayabilecek ve/veya tamamlayabilecek,
  • bir okuma metnindeki bilgileri kategorilere ayırabilecek,
  • bir yazarın niyetini ve/veya amacını bir okuma metninde çıkarabilecek,
  • farklı kaynaklardaki görüşleri ve/veya bilgileri karşılaştırabilecek ve karşıtlıklarını belirleyebilecektir.

*Bir okuma metni, en az 500 kelimeden oluşan üst orta düzeyde bir metni ifade eder.




Yazma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaç

Öğrenciler, lisans eğitimlerinde gerekli olan akademik metinleri üretebilmelerini sağlayacak önemli yazma becerilerini geliştireceklerdir.

Hedefler

  • Öğrenciler, fikirlerini beyin fırtınası yaparak ve düzenleyerek oluşturacaklardır.
  • Öğrenciler, yazım kurallarını uygun şekilde kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, metinlerini geliştirmek için uygun bağlayıcı ifadeler kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, fikirlerini tam ve doğru bir şekilde ifade etmek için uygun kelime dağarcığını kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, dilbilgisel olarak doğru temel ve karmaşık cümleler yazacaklardır.
  • Öğrenciler, tutarlı ve birbiriyle uyumlu paragraflar yazacaklardır.
  • Öğrenciler, yazılarını geliştirmek için yeniden ifade etme (paraphrasing) becerisini öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler, yazılarını geliştirmek için özetleme becerisini öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler, açık bir şekilde fikirlerini ifade edeceklerdir.
  • Öğrenciler, örnekler veya nedenler aracılığıyla ilgili destek sağlayacaklardır.
  • Öğrenciler, okuma ve dinleme metinlerindeki bilgilere dayalı yazılı bir yanıt üreteceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Programın sonunda, öğrenciler:

  • bir taslak hazırlayabilecek,
  • yazımda noktalama, büyük harf kullanımı ve imla kurallarını uygun şekilde uygulayabilecek,
  • paralel yapıları doğru ve etkili bir şekilde kullanabilecek,
  • metinlerini geliştirmek için çeşitli bağlaçlar, geçiş ifadeleri, zamirler ve artikeller kullanabilecek,
  • metinle ilgili geniş bir kelime dağarcığı kullanabilecek,
  • kelimelerin doğru biçimlerini kullanabilecek,
  • parçalanmış, birleşik cümlelerden veya yanlış kullanılan virgüllerden kaçınarak metin yazabilecek,
  • fikirlerini belirten bir ana cümle içeren bir paragraf yazabilecek,
  • tartışma içeriğine göre fikirlerini düzenlemek için sıralama stillerini kullanabilecek,
  • fikirlerini güçlendirmek için örnekler, belirli gerçekler ve anekdotlar kullanabilecek,
  • anlaşma/anlaşmazlık ifade etmek veya yeni bir fikir sunmak için dil yapıları ve kelime dağarcığı kullanabilecek,
  • okuma ve dinleme metinlerinin ana fikirlerini ve önemli noktalarını belirten bir yanıt yazabileceklerdir.

*Bir yazılı yanıt, üst orta düzeyde olmalı ve en az 100 kelime içermelidir.

*Bir yazılı yanıt, üst orta düzeyde olmalı ve 150-225 kelime arasında olmalıdır.


Ana Ders: Amaç, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaç

Öğrenciler, lisans eğitimlerinde yararlı ve etkili dil yapıları edinecek ve bunları uygun şekilde kullanabileceklerdir.

Hedefler

  • Öğrenciler, akademik veya sosyal bağlamlarda karşılaşılan iyi yapılandırılmış metinleri okumak ve anlamak için dil yapıları kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, iyi organize edilmiş yazılı bir ders anlatımını takip etmek ve anlamak için dil yapıları kullanacak ve not alacaklardır.
  • Öğrenciler, akademik ve sosyal konularda tutarlı yazılı ve/veya sözlü yanıtlar üretmek için dil yapıları kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, akademik ve sosyal okuma ve dinleme metinlerini anlamak için kelime dağarcığı edineceklerdir.
  • Öğrenciler, sözlü ve yazılı dil üretimlerinde kelimelerin doğru biçimini kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, okuma ve dinleme metinlerinde bir kelimenin farklı anlamlarını anlayacaklardır.

Öğrenme Çıktıları

Programın sonunda, öğrenciler:

  • yazılı ve sözlü metinlerde dil yapılarını tanımlayabileceklerdir,
  • öğrendikleri dil yapılarını farklı türlerde yazılı ve sözlü metinlerde etkili bir şekilde kullanabileceklerdir,
  • doğru anlamları iletmek için uygun kelimeleri konuşma ve yazma türlerinde kullanabileceklerdir,
  • bağlam ipuçlarını kullanarak kelimelerin tanımlarını tahmin edebileceklerdir,
  • bir kelimenin cümledeki söz türünü (isim, fiil, sıfat vb.) belirleyebileceklerdir,
  • kelimeleri ve kelimelerin farklı biçimlerini doğru şekilde heceleyip telaffuz edebileceklerdir,
  • bir metni ana fikri anlamak ve belirli bilgileri bulmak için hızlıca tarayabileceklerdir,
  • okuma veya dinleme metinlerinin bir kısmı ve/veya tamamı hakkında doğrudan ve dolaylı yanıtlar bulabileceklerdir,
  • bir okuma ve dinleme metnini anlamak için karmaşık dil yapılarını kullanabileceklerdir.


Kelime Bilgisi: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaçlar

Öğrenciler, okuma ve dinleme yoluyla akademik metinlerde, yazma ve konuşma alanlarında yeterliliklerini artırmak için kelime dağarcıklarını genişleteceklerdir.

Hedefler

  • Öğrenciler, akademik metinlerde yaygın olan resmi kelime dağarcığını öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler, akademik ve sosyal okuma ve dinleme metinlerini anlamak için gerekli kelime bilgisine sahip olacaklardır.
  • Öğrenciler, konuşma türlerine göre farklı yazım biçimlerine aşina olacaklardır.
  • Öğrenciler, metinlerde kelime anlamlarını anlamak için stratejiler öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler, sözlü ve yazılı dil üretimlerinde kelimelerin doğru biçimlerini kullanacaklardır.
  • Öğrenciler, kelime gruplarını (collocations) anlamaya yönelik bir anlayış geliştireceklerdir.
  • Öğrenciler, bir kelimenin okuma ve dinleme metinlerinde nasıl farklı anlamlarda kullanıldığını anlayacaklardır.

Öğrenme Çıktıları

Programın sonunda, öğrenciler:

  • konuşma ve yazmada doğru anlamı iletmek için uygun kelimeleri kullanabileceklerdir,
  • akademik kelimelerin türevlerini kullanabileceklerdir,
  • yazılı ve sözlü çalışmalarına uygun geniş bir kelime çeşitliliği kullanabileceklerdir,
  • bağlam ipuçlarını kullanarak kelimelerin anlamlarını bulabileceklerdir,
  • bir kelimenin doğru anlamını belirlemek için bağlam ipuçlarını kullanabileceklerdir,
  • cümlede kelime türlerini (isim, fiil vb.) belirleyebileceklerdir,
  • kelime grupları (collocations) kullanarak cümleler yazabileceklerdir,
  • bir kelimenin aynı türdeki farklı anlamlarını ayırt edebileceklerdir,
  • kelimeleri ve farklı kelime türlerini doğru bir şekilde yazabileceklerdir,
  • kelimeleri ve farklı kelime türlerini doğru bir şekilde telaffuz edebileceklerdir.


Bireysel Öğrenme: Amaç ve Öğrenme Çıktıları

Amaç

Öğrenciler, başarılı bir bağımsız öğrenim için gerekli stratejileri geliştireceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Programın sonunda, öğrenciler:

  • bağımsız bir şekilde çalışabileceklerdir,
  • zamanı verimli bir şekilde yönetebileceklerdir,
  • dil öğrenen bireyler olarak güçlü ve zayıf yönlerinin farkına varabileceklerdir,
  • kendi dil öğrenim stratejilerini geliştirebileceklerdir,
  • kütüphaneyi etkili bir şekilde kullanabileceklerdir.