Ana Sayfa
Hakkımızda
Hakkımızda
Vizyon ve Misyon
Yönetim
İdari Birimler
Organizasyon Şeması
Akademik Personel
Kalite Yönetimi
Akreditasyon Hakkında
CEA Standartları
Şikayetler
Programlar
Lisans Hazırlık Programı
Program Hakkında
Amaçlar ve Hedefler
Hazırlık Sınıfları Akademik Takvimi
Öğrenci El Kitabı
Programdan Muaf Olma
CEFR Karşılaştırma Tablosu
Müfredat Rehberi
Çıkmış Yeterlilik Sınavı Soruları
UOLP
Program Hakkında
Amaçlar ve Hedefler
UOLP Öğrenci El Kitabı
UOLP Akademik Takvim
Öğrenci Talep ve/veya Şikayetleri
İtiraz Süreci
TOEFL IBT Hakkında
UOLP Dil Yeterlilik Koşulları
İleri İngilizce
Seçmeli Diller
Seçmeli Diller Hakkında
Almanca
Fransızca
Japonca
İtalyanca
İspanyolca
Rusça
Türkçe
Çince
Ofisler
Akademik Ofisler
Program Geliştirme Ofisi
Sınav Hazırlama Ofisi
Yardımcı Birimler
Sosyal Aktivite Merkezi
Bireysel Öğrenme Merkezi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezi
Kütüphane
SEM
İTÜ SEM Hakkında
Kurslar ve Kayıt
Sorgulama
Durum Sorgulama
Yeterlilik Sınavı Sonuçları
İletişim
English
Ana Sayfa
/
Programlar
/
UOLP
/
TOEFL IBT Hakkında
Dinleme & Konuşma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaçlar
Öğrenciler ders anlatısı, diyalog, görüşme, ve tartışma gibi metinleri takip etmek ve kavramak için gerekli dinleme becerilerini kazanacaklardır.
Öğrenciler üniversite düzeyinde akademik dersleri takip edebilmek için etkin iletişim kurmalarını sağlayacak yeterli konuşma becerilerini geliştireceklerdir.
Hedefler
Öğrenciler dinledikleri dersin ana fikrini bulabileceklerdir.
Öğrenciler dinledikleri dersteki önemli detayları yakalayabileceklerdir.
Öğrenciler önemli detaylar ile daha az önemli detayları ayırt edebileceklerdir.
Öğrenciler aktif dinleme stratejileri öğreneceklerdir.
Öğrenciler etkili not alma stratejileri öğreneceklerdir.
Öğrenciler aldıkları notları düşüncelerini organize etmek için kullanacaklardır.
Öğrenciler konuyla ilgili kelime ve kelime gruplarını ayırt edebileceklerdir.
Öğrenciler bağlama dayanarak çıkarım yapabileceklerdir.
Öğrenciler kendilerini akıcı bir şekilde ifade edebileceklerdir.
Öğrenciler kendilerini kabul edilebilir bir doğrulukla ifade edebileceklerdir.
Öğrenciler fikirlerini anlaşılır biçimde aktarabileceklerdir.
Öğrenciler tartışmalara katılabileceklerdir.
Öğrenciler farklı kaynaklardan bilgileri analiz edebilecek ve birleştirebileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler;
farklı fikirleri ayırt etmek için bağlaşıklık düzeneklerini kullanabileceklerdir.
diyaloglar ve derslerdeki kilit terim ve tanımları ayırt edebileceklerdir.
konuşmacıların örneklere, sebep – sonuç ilişkilerine, ve kıyaslama – karşılaştırmaya dikkat çekerken kullandıkları ipuçlarını ayırt edebileceklerdir.
duyduklarına dayanarak tahminde bulunabileceklerdir.
konuşmacının bakış açısını anlayabileceklerdir.
etkili not almak için sembol ve / veya kısaltmalar kullanabileceklerdir.
bireysel olarak fikirlerini ifade edebileceklerdir.
grup tartışmalarında fikirlerini ifade edebileceklerdir.
düşüncelerini ifade ederken doğru dilsel yapıları kullanabileceklerdir.
düşüncelerini ifade ederken doğru kelimeleri kullanabileceklerdir.
dinleme metnindeki önemli bilgileri başka kelimelerle anlatabileceklerdir.
arklı kaynaklardan fikirler çıkartarak buna dayalı bir konuşma yapabileceklerdir.
*Burada dinleme metni ile en az 600 kelimeden oluşan orta-üstü düzeyde ders anlatıları kastedilmektedir.
Birleşik Beceriler: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Öğrenciler becerilerin birleştirilmesi yoluyla lisans eğitimlerine devam etmek için çeşitli akademik konularda akademik metinleri anlamalarını sağlayacak gerekli okuma becerileriyle donatılacaktır.
Hedefler
Öğrenciler bir okuma metninde geçen önemli bilgi ve gerçekleri kavrayacaklardır.
Öğrenciler bir metindeki ana fikirle yardımcı fikirler arasındaki farkı anlayacaklardır.
Öğrenciler bir kelimenin metinde kullanıldığı anlamını anlayabileceklerdir.
Öğrenciler metindeki bir ifadede ya da metnin bir bölümünde verilen bilgiye dayanarak çıkarımda bulunabileceklerdir.
Öğrenciler metinde ima edilen fikirleri algılayabileceklerdir.
Öğrenciler bir okuma metninin organizasyon şeklini ve amacını anlayabileceklerdir.
Öğrenciler başka bir kaynaktaki fikirleri kendi kelimeleriyle yazabileceklerdir.
Öğrenciler farklı kaynaklardaki bilgileri birleştirerek yazılı ve sözlü cevaplar verebileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler;
bir okuma metnindeki bir kelime ve / veya tamlamanın anlamını bulmak için bağlamdaki ipuçlarını kullanabileceklerdir.
bir okuma metninden anlamı, detayları ve / veya çıkarımları anlamak için metin içerisindeki bilgiyi kullanabileceklerdir.
metindeki belli zamir vs. gibi öğelerin neyi işaret ettiğini anlayabilmek için metin içerisindeki bilgiyi kullanabileceklerdir.
anafikri bulmak için metinde hızla göz gezdirebileceklerdir.
belli bir bilgiyi bulabilmek için metni tarayabileceklerdir.
bir okuma metnindeki önemli noktaları başka kelimelerle anlatabileceklerdir.
bir okuma metninin taslağını çıkartabilecek ve / veya tamamlayabileceklerdir.
bir okuma metninde verilen bilgileri sınıflandırabileceklerdir.
bir okuma metninden yazarın niyetini ve / veya amacını çıkarabileceklerdir.
farklı kaynaklardaki fikir ve / veya bilgileri kıyaslayabilecek ve karşılaştırabileceklerdir.
farklı kaynaklardaki bilgileri sentezleyerek yazılı ve sözlü karşılık verebileceklerdir.
*Burada okuma metni ile orta-üstü düzeyde ve en az 500 kelimeden oluşan metinler kastedilmektedir.
Yazma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Öğrenciler lisans eğitimlerinde gerekli olan akademik metinleri yazmalarını sağlayacak önemli yazma becerileri geliştireceklerdir.
Hedefler
Öğrenciler beyin fırtınası yapabilecek ve fikirlerini organize edebileceklerdir.
Öğrenciler yazma tekniklerini uygun şekilde kullanabileceklerdir.
Öğrenciler metinlerini geliştirmek için uygun bağlaşıklık düzeneklerini kullanabileceklerdir.
Öğrenciler fikirlerini tam olarak ifade edecek uygun kelimeleri seçebileceklerdir.
Öğrenciler dilbilgisi kurallarına uygun basit ve bileşik cümleler yazabileceklerdir.
Öğrenciler tutarlı ve bütünlüklü paragraflar yazabileceklerdir.
Öğrenciler yazma becerilerini geliştirmek için bir cümleyi başka kelimelerle ifade etmeyi öğreneceklerdir.
Öğrenciler yazma becerilerini geliştirmek için özet çıkarmayı öğreneceklerdir.
Öğrenciler tez-sav cümlesi, giriş paragrafı, gelişme paragrafları ve sonuç paragrafı içeren tutarlı, mantıklı ve organize yoruma dayalı kompozisyonlar yazabileceklerdir.
Öğrenciler okuma ve dinleme metinlerindeki bilgilere dayanarak yazılı cevaplar verebileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler;
taslak hazırlayabileceklerdir.
noktalama, büyük-küçük harf ve imla kurallarını uygun şekilde kullanabileceklerdir.
paralel yapıları doğru ve etkin bir şekilde kullanabileceklerdir.
metinlerini geliştirmek için çeşitli bağlaçlar, geçiş kelimeleri, zamirler ve artikeller kullanabileceklerdir.
metinle ilgili geniş bir yelpazede kelime bilgisinden yararlanabilecektir.
kelime türlerini doğru kullanabileceklerdir.
yarım cümle, bağsız cümle ve / veya noktalanmamış cümle kullanmadan metinler yazabileceklerdir.
ana fikri içeren bir konu cümlesi, destekleyen detaylarla açıklanmış gelişme cümleleri ve ana noktaları özetleyen bir sonuç cümlesinden oluşan paragraflar yazabileceklerdir.
yazılacak paragrafın türüne uygun sıralama stilleri kullanabileceklerdir.
kompozisyonlarında konu ve ana fikri içeren anlaşılır konu cümleleri yazabileceklerdir.
kompozisyonlarının gelişme paragraflarını örnekler, belli olaylar, ve anekdotlar yoluyla geliştirebileceklerdir.
ana noktaların özetini, tez-sav cümlesinin başka kelimelerle tekrarını ve / veya kendi yorumlarını içeren etkin sonuç paragrafları yazabileceklerdir.
okuma veya dinleme metinlerinin ana fikirlerini ve kilit noktalarını belirten kısa kompozisyonlar yazabileceklerdir.
*Kompozisyon” ile en az 300 kelimeden oluşan orta-üstü düzeyde yazı bütünü kastedilmektedir.
*Kısa kompozisyon ile 150-225 kelimeden oluşan orta-üstü düzeyde yazı bütünü kastedilmektedir.
Dilbilgisi: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Öğrenciler faydalı ve etkin dilsel yapıları öğrenerek bunları lisans eğitimlerinde uygun şekilde kullanacaklardır.
Hedefler
Öğrenciler akademik ve akademik olmayan bağlamlarda karşılaştıkları yapılandırılmış metinleri okuyup anlamak için gerekli dilsel yapıları kullanacaklardır.
Öğrenciler iyi organize edilmiş yazılı metni olan dersleri takip etmek ve not almak için gerekli dilsel yapılardan faydalanacaklardır.
Öğrenciler akademik ve akademik olmayan konularda tutarlı yazılı ve / veya sözlü karşılık vermek için gerekli dilsel yapıları kullanacaklardır.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler;
bütün zamanlarla doğru fiil çekimlerini etkin şekilde kullanacaklardır.
özne ve yüklemin uyumlu olduğu yapılar kullanacaklardır.
isimlerle uygun zamirleri doğru ve etkin şekilde kullanacaklardır.
isimlerle uygun azlık-çokluk zarflarını doğru ve etkin şekilde kullanacaklardır.
etken ve edilgen fiil çatılarını doğru şekilde kullanacaklardır.
başkalarının söylediklerini ve sorduklarını çok sayıda dolaylı aktarım fiili kullanarak aktarabileceklerdir.
koşul cümlelerini uygun bağlamlarda doğru şekilde kullanabileceklerdir.
durum bildiren, sürmekte olan eylemleri anlatan ve tamamlanmış eylemleri anlatan zamanların farklı işlevleri olan yardımcı fiillerini ayırt edebilecek ve kullanabilcektir.
farklı kelime türlerini doğru ve etkili şekilde kullanabilecektir.
fiilimsileri doğru şekilde ve uygun bağlamalarda kullanabileceklerdir.
karşılaştırma ve üstünlük yapılarını kullanarak kıyaslama yapabileceklerdir. · sıfat, isim ve fiillerle çok çeşitli edat öbekleri kullanabileceklerdir.
sıfat, zarf ve isim cümleciklerini ve onların kısaltılmış şekillerini doğru ve etkin şekilde kullanabileceklerdir.
dil kullanımlarını geliştirecek devrik ve vurgulu cümle yapılarını kullanabileceklerdir.
Kelime Bilgisi: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Yazma ve konuşmada ve akademik metinleri okuma ve dinlemedeki yeterliliklerini geliştirmek için kelime dağarcıklarını genişleteceklerdir.
Hedefler
Öğrenciler akademik metinlerde sık kullanılan kelimeleri öğreneceklerdir.
Öğrenciler akademik ve akademik olmayan okuma ve dinleme metinlerini anlamalarını sağlayacak kelimeleri öğreneceklerdir.
Öğrenciler kelime türlerinin farklı yazılışlarına öğreneceklerdir.
Öğrenciler metinlerdeki kelimeleri anlamak için stratejiler öğreneceklerdir.
Öğrenciler sözlü ve yazılı anlatımda doğru kelime türlerini kullanacaklardır.
Öğrenciler eşdizimli kelimeleri kavrama yetilerini geliştireceklerdir.
Öğrenciler bir kelimenin bir okuma ve yazma metninde kullanılan farklı anlamlarını öğrenebileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler;
konuşma ve yazmada doğru anlamı vermek için uygun kelimeler kullanabileceklerdir.
akademik kelimelerin türemiş hallerini kullanabileceklerdir.
yazılı ve sözlü çalışmalarına uygun çok çeşitli kelimeleri kullanabileceklerdir.
bağlam ipuçlarını kullanarak kelimelerin anlamlarını bulabileceklerdir.
kelimenin doğru anlamını belirlemek için bağlam ipuçlarını kullanabileceklerdir.
cümledeki kelimelerin türlerini belirleyebileceklerdir.
eşdizimli kelimeler kullanarak cümle yazabileceklerdir.
birden fazla aynı kelime türü olan kelimelerin farklı anlamlarını ayırt edebileceklerdir.
kelimeleri ve kelimelerin farklı türlerini doğru şekilde yazabileceklerdir.
kelimeleri ve kelimelerin farklı türlerini doğru şekilde telaffuz edebileceklerdir.
TOEFL: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları
Amaç
Akademik programlara kabul için gerekli İngilizce yeterlilik düzeyine ulaşmalarını sağlayacak TOEFL becerilerini kazanacaklardır.
Hedefler
Öğrenciler konuşma ve/veya dinleme metninin ana fikir ve detaylarını çıkaracaklardır.
Öğrenciler duydukları ve okuduklarını başka kelimelerle ifade edeceklerdir.
Öğrenciler duydukları ve okuduklarını özetleyeceklerdir.
Öğrenciler duydukları ile okuduklarını tutarlı yazma ve konuşmada ilişkilendireceklerdir.
Öğrenme Çıktıları
Programın sonunda, öğrenciler;
bilinmeyen kelime ve kelime öbeklerinin anlamlarını çıkarabilmek için okuma ve dinleme metnindeki bağlam ipuçlarını kullanabileceklerdir.
anafikri bulmak için metne göz gezdirebileceklerdir.
belli bir bilgiyi bulabilmek için metni tarayabileceklerdir.
okuma ve dinleme metinleri için uygun not alma stilleri kullanabileceklerdir.
okuma ve dinleme metinlerinin bir bölümü ya da tümü ile ilgili dolaylı ve dolaysız sorulara cevap verebileceklerdir.
okuma ve dinleme metinlerindeki bilgiye dayanarak çıkarım yapabileceklerdir.
okuma ve dinleme metinlerini anlamak için karmaşık dilsel yapılardan faydalanabileceklerdir.
bir yazarın ya da konuşmacının okuma veya dinleme metnindeki niyet ve / veya amacını çıkarabileceklerdir.
yapılandırılmış yoruma dayalı bir kompozisyon yazmak için karmaşık dilsel yapılar kullanabileceklerdir.
bir soruya etkin bir konuşmayla cevap verebileceklerdir.
okuma ve yazma metinlerindeki bilgiye dayanarak yapılandırılmış sözlü ve yazılı cevaplar verebilmek için karmaşık dilsel yapılar kullanabileceklerdir.
sözlü ve / veya yazılı dil kulanımında çeşitli akademik kelimeler kullanabilecekler.
*Burada okuma metni ile orta-üstü düzeyde ve yaklaşık 700 kelimeden oluşan her türlü bütünlüklü yazı kastedilmektedir.
*Burada dinleme metni ile yaklaşık 500-800 kelimeden oluşan akademik ders ve kampüs konuşmaları kastedilmektedir.
Bireysel Öğrenme
Amaç
Öğrenciler başarılı bir bireysel öğrenme için gerekli strateji geliştireceklerdir.
Programın sonunda, öğrenciler;
bağımsız bir şekilde çalışabileceklerdir.
zamanı etkin kullanabileceklerdir.
dil öğrencileri olarak güçlü ve zayıf yanlarını teşhis edebileceklerdir.
dil öğrenimi için kendi stratejilerini geliştirebileceklerdir.
kütüphaneyi etkin şekilde kullanabileceklerdir.