Dinleme & Konuşma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaçlar

  • Öğrenciler ders anlatısı, diyalog, görüşme, ve tartışma gibi metinleri takip etmek ve kavramak için gerekli dinleme becerilerini kazanacaklardır.
  • Öğrenciler üniversite düzeyinde akademik dersleri takip edebilmek için etkin iletişim kurmalarını sağlayacak yeterli konuşma becerilerini geliştireceklerdir.

Hedefler

  • Öğrenciler dinledikleri dersin ana fikrini bulabileceklerdir.
  • Öğrenciler dinledikleri dersteki önemli detayları yakalayabileceklerdir.
  • Öğrenciler önemli detaylar ile daha az önemli detayları ayırt edebileceklerdir.
  • Öğrenciler aktif dinleme stratejileri öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler etkili not alma stratejileri öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler aldıkları notları düşüncelerini organize etmek için kullanacaklardır.
  • Öğrenciler konuyla ilgili kelime ve kelime gruplarını ayırt edebileceklerdir.
  • Öğrenciler bağlama dayanarak çıkarım yapabileceklerdir.
  • Öğrenciler kendilerini akıcı bir şekilde ifade edebileceklerdir.
  • Öğrenciler kendilerini kabul edilebilir bir doğrulukla ifade edebileceklerdir.
  • Öğrenciler fikirlerini anlaşılır biçimde aktarabileceklerdir.
  • Öğrenciler tartışmalara katılabileceklerdir.
  • Öğrenciler farklı kaynaklardan bilgileri analiz edebilecek ve birleştirebileceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Programın sonunda, öğrenciler;

  • farklı fikirleri ayırt etmek için bağlaşıklık düzeneklerini kullanabileceklerdir.
  • diyaloglar ve derslerdeki kilit terim ve tanımları ayırt edebileceklerdir.
  • konuşmacıların örneklere, sebep – sonuç ilişkilerine, ve kıyaslama – karşılaştırmaya dikkat çekerken kullandıkları ipuçlarını ayırt edebileceklerdir.
  • duyduklarına dayanarak tahminde bulunabileceklerdir.
  • konuşmacının bakış açısını anlayabileceklerdir.
  • etkili not almak için sembol ve / veya kısaltmalar kullanabileceklerdir.
  • bireysel olarak fikirlerini ifade edebileceklerdir.
  • grup tartışmalarında fikirlerini ifade edebileceklerdir.
  • düşüncelerini ifade ederken doğru dilsel yapıları kullanabileceklerdir.
  • düşüncelerini ifade ederken doğru kelimeleri kullanabileceklerdir.
  • dinleme metnindeki önemli bilgileri başka kelimelerle anlatabileceklerdir.
  • arklı kaynaklardan fikirler çıkartarak buna dayalı bir konuşma yapabileceklerdir.
*Burada dinleme metni ile en az 600 kelimeden oluşan orta-üstü düzeyde ders anlatıları kastedilmektedir.

Birleşik Beceriler:  Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları 

Amaç

Öğrenciler becerilerin birleştirilmesi yoluyla lisans eğitimlerine devam etmek için çeşitli akademik konularda akademik metinleri anlamalarını sağlayacak gerekli okuma becerileriyle donatılacaktır.

Hedefler


  • Öğrenciler bir okuma metninde geçen önemli bilgi ve gerçekleri kavrayacaklardır.
  • Öğrenciler bir metindeki ana fikirle yardımcı fikirler arasındaki farkı anlayacaklardır.
  • Öğrenciler bir kelimenin metinde kullanıldığı anlamını anlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler metindeki bir ifadede ya da metnin bir bölümünde verilen bilgiye dayanarak çıkarımda bulunabileceklerdir.
  • Öğrenciler metinde ima edilen fikirleri algılayabileceklerdir.
  • Öğrenciler bir okuma metninin organizasyon şeklini ve amacını anlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler başka bir kaynaktaki fikirleri kendi kelimeleriyle yazabileceklerdir.
  • Öğrenciler farklı kaynaklardaki bilgileri birleştirerek yazılı ve sözlü cevaplar verebileceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Programın sonunda, öğrenciler;

  • bir okuma metnindeki bir kelime ve / veya tamlamanın anlamını bulmak için bağlamdaki ipuçlarını kullanabileceklerdir.
  • bir okuma metninden  anlamı, detayları ve / veya çıkarımları anlamak için metin içerisindeki bilgiyi kullanabileceklerdir.
  • metindeki belli zamir vs. gibi öğelerin neyi işaret ettiğini anlayabilmek için metin içerisindeki bilgiyi kullanabileceklerdir.
  • anafikri bulmak için metinde hızla göz gezdirebileceklerdir.
  • belli bir bilgiyi bulabilmek için metni tarayabileceklerdir.
  • bir okuma metnindeki önemli noktaları başka kelimelerle anlatabileceklerdir.
  • bir okuma metninin taslağını çıkartabilecek ve / veya tamamlayabileceklerdir.
  • bir okuma metninde verilen bilgileri sınıflandırabileceklerdir.
  • bir okuma metninden yazarın niyetini ve / veya amacını çıkarabileceklerdir.
  • farklı kaynaklardaki fikir ve / veya bilgileri kıyaslayabilecek ve karşılaştırabileceklerdir.
  • farklı kaynaklardaki bilgileri sentezleyerek yazılı ve sözlü karşılık verebileceklerdir.
*Burada okuma metni ile orta-üstü düzeyde ve en az 500 kelimeden oluşan metinler kastedilmektedir.

Yazma: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları 

Amaç

Öğrenciler lisans eğitimlerinde gerekli olan akademik metinleri yazmalarını sağlayacak önemli yazma becerileri geliştireceklerdir.

Hedefler

  • Öğrenciler beyin fırtınası yapabilecek ve fikirlerini organize edebileceklerdir.
  • Öğrenciler yazma tekniklerini uygun şekilde kullanabileceklerdir.
  • Öğrenciler metinlerini geliştirmek için uygun bağlaşıklık düzeneklerini kullanabileceklerdir.
  • Öğrenciler fikirlerini tam olarak ifade edecek uygun kelimeleri seçebileceklerdir.
  • Öğrenciler dilbilgisi kurallarına uygun basit ve bileşik cümleler yazabileceklerdir.
  • Öğrenciler tutarlı ve bütünlüklü paragraflar yazabileceklerdir.
  • Öğrenciler yazma becerilerini geliştirmek için bir cümleyi başka kelimelerle ifade etmeyi öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler yazma becerilerini geliştirmek için özet çıkarmayı öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler tez-sav cümlesi, giriş paragrafı, gelişme paragrafları ve sonuç paragrafı içeren tutarlı, mantıklı ve organize yoruma dayalı kompozisyonlar yazabileceklerdir.
  • Öğrenciler okuma ve dinleme metinlerindeki bilgilere dayanarak yazılı cevaplar verebileceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Programın sonunda, öğrenciler;

  • taslak hazırlayabileceklerdir.
  • noktalama, büyük-küçük harf ve imla kurallarını uygun şekilde kullanabileceklerdir.
  • paralel yapıları doğru ve etkin bir şekilde kullanabileceklerdir.
  • metinlerini geliştirmek için çeşitli bağlaçlar, geçiş kelimeleri, zamirler ve artikeller kullanabileceklerdir.
  • metinle ilgili geniş bir yelpazede kelime bilgisinden yararlanabilecektir.
  • kelime türlerini doğru kullanabileceklerdir.
  • yarım cümle, bağsız cümle ve / veya noktalanmamış cümle kullanmadan metinler yazabileceklerdir.
  • ana fikri içeren bir konu cümlesi, destekleyen detaylarla açıklanmış gelişme cümleleri ve ana noktaları özetleyen bir sonuç cümlesinden oluşan paragraflar yazabileceklerdir.
  • yazılacak paragrafın türüne uygun sıralama stilleri kullanabileceklerdir.
  • kompozisyonlarında konu ve ana fikri içeren anlaşılır konu cümleleri yazabileceklerdir.
  • kompozisyonlarının gelişme paragraflarını örnekler, belli olaylar, ve anekdotlar yoluyla geliştirebileceklerdir.
  • ana noktaların özetini, tez-sav cümlesinin başka kelimelerle tekrarını ve / veya kendi yorumlarını içeren etkin sonuç paragrafları yazabileceklerdir.
  • okuma veya dinleme metinlerinin ana fikirlerini ve kilit noktalarını belirten kısa kompozisyonlar yazabileceklerdir.

*Kompozisyon” ile en az 300 kelimeden oluşan orta-üstü düzeyde yazı bütünü kastedilmektedir.

*Kısa kompozisyon ile 150-225 kelimeden oluşan orta-üstü düzeyde yazı bütünü kastedilmektedir.

Dilbilgisi: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaç

Öğrenciler faydalı ve etkin dilsel yapıları öğrenerek bunları lisans eğitimlerinde uygun şekilde kullanacaklardır.

Hedefler

  • Öğrenciler akademik ve akademik olmayan bağlamlarda karşılaştıkları yapılandırılmış metinleri okuyup anlamak için gerekli dilsel yapıları kullanacaklardır.
  • Öğrenciler iyi organize edilmiş yazılı metni olan dersleri takip etmek ve not almak için gerekli dilsel yapılardan faydalanacaklardır.
  • Öğrenciler akademik ve akademik olmayan konularda tutarlı yazılı ve / veya sözlü karşılık vermek için gerekli dilsel yapıları kullanacaklardır.

Öğrenme Çıktıları

Programın sonunda, öğrenciler;

  • bütün zamanlarla doğru fiil çekimlerini etkin şekilde kullanacaklardır.
  • özne ve yüklemin uyumlu olduğu yapılar kullanacaklardır.
  • isimlerle uygun zamirleri doğru ve etkin şekilde kullanacaklardır.
  • isimlerle uygun azlık-çokluk zarflarını doğru ve etkin şekilde kullanacaklardır.
  • etken ve edilgen fiil çatılarını doğru şekilde kullanacaklardır.
  • başkalarının söylediklerini ve sorduklarını çok sayıda dolaylı aktarım fiili kullanarak aktarabileceklerdir.
  • koşul cümlelerini uygun bağlamlarda doğru şekilde kullanabileceklerdir.
  • durum bildiren, sürmekte olan eylemleri anlatan ve tamamlanmış eylemleri anlatan zamanların farklı işlevleri olan yardımcı fiillerini ayırt edebilecek ve kullanabilcektir.
  • farklı kelime türlerini doğru ve etkili şekilde kullanabilecektir.
  • fiilimsileri doğru şekilde ve uygun bağlamalarda kullanabileceklerdir.
  • karşılaştırma ve üstünlük yapılarını kullanarak kıyaslama yapabileceklerdir. ·  sıfat, isim ve fiillerle çok çeşitli edat öbekleri kullanabileceklerdir.
  • sıfat, zarf ve isim cümleciklerini ve onların kısaltılmış şekillerini doğru ve etkin şekilde kullanabileceklerdir.
  • dil kullanımlarını geliştirecek devrik ve vurgulu cümle yapılarını kullanabileceklerdir.

Kelime Bilgisi: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaç


Yazma ve konuşmada ve akademik metinleri okuma ve dinlemedeki yeterliliklerini geliştirmek için kelime dağarcıklarını genişleteceklerdir.

Hedefler

  • Öğrenciler akademik metinlerde sık kullanılan kelimeleri öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler akademik ve akademik olmayan okuma ve dinleme metinlerini anlamalarını sağlayacak kelimeleri öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler kelime türlerinin farklı yazılışlarına öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler metinlerdeki kelimeleri anlamak için stratejiler öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler sözlü ve yazılı anlatımda doğru kelime türlerini kullanacaklardır.
  • Öğrenciler eşdizimli kelimeleri kavrama yetilerini geliştireceklerdir.
  • Öğrenciler bir kelimenin bir okuma ve yazma metninde kullanılan farklı anlamlarını öğrenebileceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Programın sonunda, öğrenciler;

  • konuşma ve yazmada doğru anlamı vermek için uygun kelimeler kullanabileceklerdir.
  • akademik kelimelerin türemiş hallerini kullanabileceklerdir.
  • yazılı ve sözlü çalışmalarına uygun çok çeşitli kelimeleri kullanabileceklerdir.
  • bağlam ipuçlarını kullanarak kelimelerin anlamlarını bulabileceklerdir.
  • kelimenin doğru anlamını belirlemek için bağlam ipuçlarını kullanabileceklerdir.
  • cümledeki kelimelerin türlerini belirleyebileceklerdir.
  • eşdizimli kelimeler kullanarak cümle yazabileceklerdir.
  • birden fazla aynı kelime türü olan kelimelerin farklı anlamlarını ayırt edebileceklerdir.
  • kelimeleri ve kelimelerin farklı türlerini doğru şekilde yazabileceklerdir.
  • kelimeleri ve kelimelerin farklı türlerini doğru şekilde telaffuz edebileceklerdir.

TOEFL: Amaçlar, Hedefler ve Öğrenme Çıktıları

Amaç


Akademik programlara kabul için gerekli İngilizce yeterlilik düzeyine ulaşmalarını sağlayacak TOEFL becerilerini kazanacaklardır.

Hedefler

  • Öğrenciler konuşma ve/veya dinleme metninin ana fikir ve detaylarını çıkaracaklardır.
  • Öğrenciler duydukları ve okuduklarını başka kelimelerle ifade edeceklerdir.
  • Öğrenciler duydukları ve okuduklarını özetleyeceklerdir.
  • Öğrenciler duydukları ile okuduklarını tutarlı yazma ve konuşmada ilişkilendireceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Programın sonunda, öğrenciler;

  • bilinmeyen kelime ve kelime öbeklerinin anlamlarını çıkarabilmek için okuma ve dinleme metnindeki bağlam ipuçlarını kullanabileceklerdir.
  • anafikri bulmak için metne göz gezdirebileceklerdir.
  • belli bir bilgiyi bulabilmek için metni tarayabileceklerdir.
  • okuma ve dinleme metinleri için uygun not alma stilleri kullanabileceklerdir.
  • okuma ve dinleme metinlerinin bir bölümü ya da tümü ile ilgili dolaylı ve dolaysız sorulara cevap verebileceklerdir.
  • okuma ve dinleme metinlerindeki bilgiye dayanarak çıkarım yapabileceklerdir.
  • okuma ve dinleme metinlerini anlamak için karmaşık dilsel yapılardan faydalanabileceklerdir.
  • bir yazarın ya da konuşmacının okuma veya dinleme metnindeki niyet ve / veya amacını çıkarabileceklerdir.
  • yapılandırılmış yoruma dayalı bir kompozisyon yazmak için karmaşık dilsel yapılar kullanabileceklerdir.
  • bir soruya etkin bir konuşmayla cevap verebileceklerdir.
  • okuma ve yazma metinlerindeki bilgiye dayanarak yapılandırılmış sözlü ve yazılı cevaplar verebilmek için karmaşık dilsel yapılar kullanabileceklerdir.
  • sözlü ve / veya yazılı dil kulanımında çeşitli akademik kelimeler kullanabilecekler.

*Burada okuma metni ile orta-üstü düzeyde ve yaklaşık 700 kelimeden oluşan her türlü bütünlüklü yazı kastedilmektedir.

*Burada dinleme metni ile yaklaşık 500-800 kelimeden oluşan akademik ders ve kampüs konuşmaları kastedilmektedir.

Bireysel Öğrenme

Amaç

Öğrenciler başarılı bir bireysel öğrenme için gerekli strateji geliştireceklerdir.

Programın sonunda, öğrenciler;

  • bağımsız bir şekilde çalışabileceklerdir.
  • zamanı etkin kullanabileceklerdir.
  • dil öğrencileri olarak güçlü ve zayıf yanlarını teşhis edebileceklerdir.
  • dil öğrenimi için kendi stratejilerini geliştirebileceklerdir.
  • kütüphaneyi etkin şekilde kullanabileceklerdir.